سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

آیت الله علم الهدی: دولت مشهد را شهر ملی بداند | مسئله حاشیه شهر مشهد نیازمند یک حرکت ملی است

  • کد خبر: ۱۰۳۴۶۱
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
آیت الله علم الهدی: دولت مشهد را شهر ملی بداند | مسئله حاشیه شهر مشهد نیازمند یک حرکت ملی است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشهد با میزبانی بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی در سال، یک شهر ملی است.

به گزارش شهرآرانیوز، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشهد سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی دارد و باید آن را شهری ملی حساب کرد اما تاکنون حرکتی در این زمینه صورت نگرفته است.

آیت الله سید احمد علم الهدی امشب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور یبرگزار شد افزود: امیدواریم در دولت سیزدهم که این واقعیت شهر مشهد برای رییس دولت ملموس است امکانات کشور در استخدام جریان زیارت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مراسم حج همه امکانات متوجه مکه می‌شود در حالی که جمعیت زائر مشهد در هر موج زیارتی از جمعیت حج بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مراسم تحویل سال نو، بیش از یک میلیون نفر در حرم مطهر رضوی بودند و در ایام نوروز هم جمعیت زائر بیش از هفت میلیون نفر ارزیابی شده است.

علم الهدی افزود: خراسان رضوی صرف نظر از حرم امام رضا(ع) حوزه علمیه کهن و بزرگی با ۲۷ هزار طلبه دارد که بعد از قم بزرگترین حوزه علمیه کشور است که ظرفیت فرهنگی قابل توجهی است و می‌ توان از این ظرفیت استفاده کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از نظر جامعه دانشگاهی هم تراکم و ظرفیت بالایی مثل خراسان رضوی به جز در مرکز کشور نداریم و حدود ۱۰۰ دانشگاه غیرانتفاعی در این استان فعال است که هرکدام مرکز نیروسازی و جزء ظرفیتهای فرهنگی این استان است.

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان در زمینه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد هم در طرح فقرزدایی، حاشیه این شهر را به عنوان پایلوت در فقرزدایی مقطعی در نظر بگیرند چرا که زیرساختها برای این کار آماده است اما آنچه مهم است این است که حل مشکل حاشیه شهر مشهد نیاز به حرکتی ملی دارد.

علم الهدی افزود: در حاشیه شهر مشهد دست کم ۶ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود و چند هزار واحد غیر ایمن باید تخریب شود و حاشیه شهر مشهد از نظر جمعیتی این ظرفیت را دارد که در شهر ادغام شود و کلونی‌های وابسته به برخی جریان‌ها به هم بخورد.
وی اضافه کرد: مسأله دیگر، وجود مهاجران افغانستانی است که هم اکنون بیش از یک میلیون مهاجر جدید داریم که بیشتر آنها در حاشیه شهر مشهد ساکن و عموم آنها افراد فقیر هستند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و امکانات و اختیارات لازم در این خصوص به استاندار اعطا گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مصوبات فرهنگی برای استان اهمیت دارد مثلا تعدادی از مدارس علمیه در مراکز اجاره ای مستقر هستند و باید در این زمینه و همچنین توسعه آنها در حاشیه شهر اقدام شود و از نظر مسایل فرهنگی داخل شهر مشهد و استان و شهرهایی که از مشهد فاصله دارند نیازمند ساخت و ساز و بودجه هستیم.

علم الهدی افزود: ظرفیت اقتصادی استان خراسان رضوی در حوزه تولید کشاورزی و فناوری چنان که باید مورد استفاده قرار نگرفته است و از نظر آب مشکل داریم ولی از نظر خاک کمتر جایی به این استان می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر دستگاههای مسوول کشاورزی در این موضوع برنامه‌ ریزی کنند و با اهمیتی که خاک در استان خراسان رضوی دارد مجریان کشاورزی و باغداری را هدایت کنند شاید از ظرفیت بالایی بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بازدید متراکم و فشرده ای که رییس جمهور و هیات دولت از موقعیت‌های مختلف به خصوص در حوزه فناوری و جریان دانش بنیان داشتند در آینده و سرنوشت و توسعه رشد اقتصادی استان موثر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->